Stageweek 2!

26 februari 2018 - Almoradí, Spanje

De tijd vliegt!

Ook stageweek 2 zit er alweer op. Ik heb 4 ochtenden meegelopen als verpleegkundige. Om 7:30 uur opzoek naar de verpleegkundige van de dag. Vaak is de verpleegkundige al bezig bij iemand. De ochtendzorg bestaat vooral uit wonden verzorgen. Van diep tot oppervlakkig, van groot tot klein, je kan het zo gek niet bedenken! Hielen die open liggen, stuiten waarbij je het bot kan zien... Ook worden er nieuwe pijnpleisters geplakt, insuline toegediend en injecties gegeven.

De eerste ochtend was het vooral meekijken hoe het allemaal in zijn werk gaat. De ochtenden daarna heb ik al vele wonden mogen verzorgen! De verpleegkundige vertelde mij wat ik moest doen en liet mij zo mijn gang gaan. Het geloof en vertrouwen wat ze hier in je hebben is zo fijn!

Na de zorg in de ochtend is het tijd voor een pauze. Hoelang je hier pauze houdt maakt niet heel veel uit. Ze zijn allang blij dat we er zijn!

Na de pauze wordt er standaard elke dag bloeddruk, temperatuur en bloedsuiker gemeten en insuline gespoten. Ook hier ben ik heel vrij in. Ik kreeg een lijst mee met namen en ik kon oppad. Wanneer deze lijst klaar is, is het al weer tijd voor de lunch. De bewoners lunchen in 2 groepen. Bij elke groep moet medicatie gedeeld worden. De verpleegkundige wees mij de persoon aan voor wie de medicatie was en ik mocht het geven. Na het medicatie delen zat de dag er alweer op!

Een kort verhaal deze keer... Aankomende 6 dagen draai ik verzorgende diensten, ik hoop dat ik daar ook wat leuks van kan maken!

OOOHJAAA... Dit zou ik bijna vergeten... Nog even over het weekend na de 2e stageweek... We waren met zijn 4e voor de laatste keer 2 dagen tegelijk vrij. Op vrijdag 23-02-2018 zijn we een dagje naar Torrevieja geweest (alweeer haha)!

Eind resultaatEn ja wel hoor... Ik heb mijn eerste tattoo laten zetten! Dit stond al heel lang op mijn bucketlist en nu kan hij er eindelijk vanaf gekruist worden! De letters JMJ staan voor Jan (paps), Miranda (mams) en Jarno (broertje) Ik ben er echt enorm blij mee en trots op!! Van deze dag hebben we gelijk een dagje shoppen gemaakt en het was enorm gezellig!

Dit was het dan wel weer voor deze keer... ¡Hasta la próxima queridos lectores de tiempo!

Lots of love,

Anniek

1. Oma rook:
    26 februari 2018
    Nou het is te hopen dat je het leuk blijft vinden en dat je een hoop leert.