De laatste maand is in gegaan!

7 juni 2018 - Almoradí, Spanje

Ondertussen is het alweer 7 juni. De laatste maand is (een week geleden alweer) ingegaan. Over precies 4 weken is het klaar, dan zit deze periode er alweer op en sta ik met beide voeten op Nederlandse bodem!

De afgelopen 2 weken heb ik veel stage gelopen. Ook in deze diensten zijn er niet veel bijzondere dingen gebeurd. Rustige ochtenden en rustige avonden gehad.

30-05-2018 had ik een dagdienst samen met een ander stagegenootje. Toen wij aankwamen was de nachtzuster er nog. Zij had op ons gewacht met bloedprikken (elke dag moet er wel bij iemand bloed afgenomen worden). Dit keer moest er bij 2 bewoners bloed worden afgenomen. Dit kwam mooi uit aangezien we met zijn tweeën waren! Allebei hebben we iemand mogen prikken. Ik zat in één keer goed in de ader! De dag hierna ben ik expres 30 minuten eerder naar stage gegaan om ook weer bloed te prikken. Deze man had helaas niet zulke makkelijke aders, maar na veel wikken en wegen zat hij er uiteindelijk toch in, gelukkig!

Mijn afgelopen ochtenddiensten waren anders dan anders. Er was nagenoeg geen materiaal om de wonden op de goede manier te kunnen verzorgen. Om deze reden hebben we mensen over moeten slaan en hebben we eigenlijk alleen de extreme wonden gedaan. Heel vreemd dat er geen materiaal is. Je zou denken dat als alles bijna op is, er nieuw wordt besteld... Blijkbaar werkt dat hier niet zo. Het is niet de eerste keer dat dit gebeurd in mijn periode hier. Zelfs de verpleegkundige zijn aan het zuchten als ze zien dat er wéér niks is. Sommige nemen zelfs materiaal van thuis mee. Hoe bizar!

Tot zo ver over stage. Iedereen is te vreden en ik hoor geen klagen. Op 18 juni staat mijn eindgesprek al gepland. Daarna moet ik nog tot 29 juni stage lopen (de tijd uitzitten hahah) en dan is het voorbij. Ik ben hier al zo'n lange tijd als ik er over na ga denken. De weken zijn voorbij gevlogen!

IMG-4810Gister (06-06-2018) waren mijn huisgenootje en ik weer een dagje samen vrij. Na veel zoeken op internet naar wat we konden doen hebben we besloten om Isla de Tabarca te gaan bezoeken. Dat is een eiland midden in zee. Ze gaven bewolking en regen op maar toch zijn we op de gok weg gegaan. We gingen met de bus naar Santa Pola en vanaf daar met de watertaxi naar Isla de Tabarca. Het is een heel klein eiland met ongeveer 140 bewoners en het wordt ook wel pirateneiland genoemd. Er zitten verschillende terrasjes en souvenirwinkeltjes. Een echte supermarkt zijn we niet tegen gekomen. We hebben heel het eiland afgelopen, op een terrasje gezeten en heerlijk aan zee gelegen. Erg verkleurd ben ik dit keer helaas niet. Ik loop enkel rond met een hoofd wat aan de rode kant is hahah!

IMG-4835Om 16:00 uur namen we de watertaxi terug. De dreigende grijze wolken kwamen steeds dichterbij het eiland. De watertaxirit was mij een belevenis. Op zee was onrustig en het regende pijpenstelen. De boot ging van links naar rechts en klapte af en toe een keer hard op het water. Het leek wel alsof ik in een achtbaan zat! Na ongeveer 15 minuten waren we weer terug op het vaste land maar ook daar waren de wolken dreigend en begon het te regenen. Gelukkig zat er een Ale-Hop (echt mijn favoriete winkel hier in Spanje!) in de buurt. We hebben daar ongeveer 3 kwartier rond gelopen! Nadat ik minder leuk nieuws te horen heb gekregen (ik ga hier verder niet op in) hebben we besloten een paraplu mee te nemen en bij de mac te gaan eten. Vanaf daar gingen we naar de bushalte waar we vervolgens nog 30 minuten moesten wacht, zonder bushokje, langs een druk begaande weg. Gelukkig hadden we de paraplu's!

Na een warme, natte en gezellige dag waren we rond 20:15 uur weer thuis. Ik ben toen gauw gaan douchen en naar bed gegaan aangezien ik vandaag (07-06-2018) om 6:00 uur al op stage moest zijn om nogmaals bloed te prikken! Gelukkig was de dienst van vandaag niet zo druk en kan ik nu lekker uitrusten!

Lots of love,

Anniek

1. Oma rook:
    7 juni 2018
    Weer een belevenis,leuk joh hier is het erg warm maar ons hoor je niet klagen.
    heerlijk dat warme weer.
    nu de laatste lootjes zet hem op.
    dikke kus💔💔💔💋💋💋💋