Het zit er bijnaaaaa op!

18 juni 2018 - Almoradí, Spanje

Waar zal ik dit keer eens beginnen... De tijd gaat zo ongelofelijk snel...

Op stage gaat alles nog steeds helemaal goed. De afgelopen stagedagen waren allemaal vrij rustig. In het huis hebben wij 1 Nederlandse vrouw. Na een week in het ziekenhuis gelegen te hebben kwam zij weer thuis. Hoe wij haar aantroffen.... We schrokken ervan! Voordat ze naar het ziekenhuis ging had ze enkel een soort schaafwond op haar linker bil. Toen ze terug kwam lag haar hele stuit open inclusief haar armen... (Hoe dan?) In het ziekenhuis wordt daar dus duidelijk niet naar omgekeken... Op een andere dag mocht ik een condoomkatheter bij een man plaatsen want er moest urine opgevangen worden. Het plaatsen ging niet heel soepel maar is uiteindelijk wel gelukt. Vervolgens moest de katheterzak nog op het tuutje aangesloten worden. Dit duurde enkel even. Meneer begon namelijk in eens te plassen. Gelukkig (al is gelukkig raar om te zeggen) had ik hem vast en kon ik richten zodat niet alles op mijn collega kwam haha! Toen meneer eenmaal uitgeplast was hebben we gauw die zak erop gedaan en zijn we weg gegaan. Verder zijn er geen bijzondere dingen gebeurd vergeleken met wat we normaal allemaal doen.

Nog 1 ding... Hier in Spanje leven slangen. Ik was op weg naar stage en ineens zag ik wat naast mij op de grond. Even goed gekeken en direct 4 meter opzij gegaan. Er gleed gewoon rustig een slang naast me over de grond en hij ging de bosjes in waar wij al die tijd al langs lopen... Helaas was ik niet snel genoeg om er een foto van te kunnen maken en 1 ding is zeker. Ik loop nooit meer dicht langs die bosjes!

Over stage ben ik in deze blog alweer uitgesproken... Dus door naar alle andere dingen van de afgelopen dagen!

13 juni was een beetje een spannende dag. Het was de dag waarop de examenkandidaten de uitslagen kregen. Mijn nichtje en het zusje van mijn vriendinnetje waren daar 2 van. En gelukkig, ze zijn allebei geslaagd!!! Helaas kon ik niet bij hun op bezoek komen om het te vieren... maar ik heb hier een stukje taart op hun gegeten en zo een privéfeestje voor hun gevierd!

804c6c4e-4496-4b55-842a-426bad5c37beOver feestjes gesproken... Na weken van plannen en wikken en wegen met datums zijn wij (de 4 Nederlandse studenten) met 7 collega's op 15 juni een hapje wezen eten en vervolgens de club ingedoken. Ik moet wel eerlijk met jullie zijn... In het begin was het Awkward. Waarom? Wij waren 'te vroeg' en omdat wij met zijn vieren tijdens het eten precies tussen alle Spanjaarden in zaten. Hun praten over en weer naar elkaar en wij hebben bij god geen idee wat ze zeggen. Gelukkig praatten ze tussendoor ook Engels met ons. Ze wilde ons echt op ons gemak stellen en er voor zorgen dat wij het naar ons zin hadden. Eenmaal in de club was de ongemakkeligheid wel weg. We hadden vele praatjes, kregen drankjes in onze handen geschoven en hebben wel 10 keer met zn alle staan poseren. Spanjaarden maken enorm veel foto's tijdens het uitgaan en ze vinden dat wij snel drinken haha! Om een uur of 3:30 vonden wij het wel genoeg. Wij besloten om een taxi te bellen en naar huis te gaan. Toen wij dat tegen al onze lieve collega's zeiden snapten hun er niks van. We vertrokken 'zo vroeg'. Hier in Spanje begint het uitgaan laat en het eindigd dus ook laat. Voor hun doen waren we pas net begonnen. Toch zijn we gegaan (mede omdat mijn huisgenoot en ik de volgende dag moesten werken). Al had ik het niet verwacht... Het was een hele gezellige avond!

67df0102-87a7-4b82-a66a-eafab41048f5Het belangrijkste van allemaal vond vandaag (18 juni) plaats. Het eindgesprek. Aangezien ik een dagje vrij was ging ik met volle moed samen met mijn huisgenoot naar stage. Alle formulieren in mijn ene tas en de eindcadeautjes voor stage in mijn andere tas. Het gesprek ging onwijs goed! Er waren geen op of aanmerkingen. Er waren zelfs geen tips. Hoe positief is dat! Ik ben onwijs trots op mijzelf want ik heb deze stage afgerond met een GOED! Ook kreeg ik van ECB een certificaat. Ik heb het gewoon geflikt! Vanaf vandaag is het nog 9 diensten werken en dan zit het erop. Veel mensen zeggen altijd dat de tijd snel gaat. Thuis voel ik dat nooit zo, maar hier... Ik kan mij nog zo goed de dag van mijn vertrek herrinneren. Huilend door de douane, het vliegtuig in. En nu... 20 weken verder, stage gehaald en een mooie tanline rijker!

IMG-4952Mijn cadeautje voor stage is ook erg geslaagd al zeg ik het zelf. Een opdracht vanuit school was om iets typisch Nederlands aan mijn collega's en supervisor te geven. Na heel lang nadenken heb ik besloten hun het recept van 'Arretjescake' te geven en uiteraard ook een voorproefje. Dit alles had ik met de hand geschreven en in een mandje gedaan. De 2 collega's die vandaag werkten waren erg enthousiast. Hun hebben in de groepsapp gegooit dat ze (de andere collega's) hem niet moeten vergeten aangezien het een en al chocola is. Ook hadden hun een foto erbij geappt. De reacties waren heel positief en erg leuk! Ook aan mijn supervisor heb ik hem vandaag gegeven. Ook zij vond het erg leuk! Ze zei dat ze dat al in geen 20 jaar gemaakt had en dat ze het vanavond heerlijk als toetje op ging eten!

Zooooo..... Nu is het pas echt aftellen geblazen. Eindgesprek gehad, opdrachten allemaal afgerond en de cadeautjes uitgedeeld. Nog 17 dagen tot ik weer thuis ben. Nog 17 dagen genieten van stage, de bewoners, uiteraard het weer en we gaan natuurlijk nog 5 dagen naar Madrid!

Lots of love,

Anniek

1. Mama:
    18 juni 2018
    Nog even genieten en dan op naar huis jeahhhh❤️😘 tot snel
  2. Papa:
    18 juni 2018
    Leuk hoor, alles wat je meemaakt! Top dat je je stage zo goed hebt gedaan! Geniet er nog maar van de komenden weken, have fun 💪🏾 😘‼️
  3. Oma rook:
    19 juni 2018
    Het is weer een heel leuk verhaal.
    Geniet er nog maar EVEN van het is zo tijd om naar huis te gaan.😍😍😍
  4. Brenda:
    19 juni 2018
    Heerlijk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Wat een ervaring heb jij opgedaan. Nog ff en dan weer THUIS😘