It is done!

4 juli 2018 - Almoradí, Spanje

MADRID!

XXMM8713Wat een prachtige stad is dat zeg! Met mijn huisgenootje heb ik als afsluiting daar 4 dagen de toerist uitgehangen. Vrijdagmiddag namen wij de bus naar Alicante. Helaas ging dit niet mega soepel. Net voor de stad begon de bus een gek geluid te maken. Langs de weg zijn we gestopt. Hier hebben we ongeveer 20 minuten gestaan. Om de 5 minuten aan de buschauffeur gevraagd wanneer we verder gingen en hoe of wat. Helaas kwam er geen beweging in. Aangezien we om 18 uur de trein naar Madrid hadden, stonden we bijna op het punt om te gaan liften. Tot dat er een auto stopte. De vrouw in de auto was heel de tijd aan het wenken en zwaaien. Uiteindelijk zijn we toch maar naar de auto gelopen en wat bleek... Het was de fysiotherapeut van stage. Met veel plezier bracht zij ons op het treinstation. Eenmaal daar hadden we nog een klein halfuur om een hapje te eten voordat we 2,5 uur in de trein moesten zitten.

Eenmaal in Madrid aangekomen hebben we een taxi naar ons hotel genomen. Het was een onwijs mooi en nieuw hotel met zwembad op het dak! Al was het zwembad nog niet open want die was nog niet af, helaas... Na het hotel gezien te hebben gingen we een rondje lopen om de buurt te verkennen. We zaten vlakbij een winkelstraat. We hebben bij de starbucks nog wat gedronken en zijn toen weer naar het hotel gegaan.

Zaterdag ging de wekker om 8:30 uur. We hadden deze dag de hop on hop off bus op de planning staan. Eerst hebben we bij een bakkerszaakje ontbeten. Daarna zijn we gaan lopen richting het stadion van Real Madrid. Deze zat op maar 10 minuten lopen vanaf het hotel! We zijn daar opgestapt op de bus en hebben zo heel Madrid door gereden. Op verschillende plaatsen zijn we uitgestapt en we hebben vele foto's genomen! Ook hebben we de grote winkelstraat van Madrid afgelopen en zijn we vele winkels ingeweest.

Op de zondag hadden we ook nog een dagje de hop on hop off bus. We zijn weer heel de stad door gereden en in de kathedraal wezen kijken. We hebben ook een vlooienmarkt bezocht. Hier was echt letterlijk niks aan. Het was alleen maar oude troep en mensen waren met elkaar allemaal verzamelplaatjes of iets aan het ruilen. Rond de middag hadden we eigenlijk alles wel gezien in de stad. Na lang denken zijn we naar een groot winkelcentrum gelopen. De wandeltocht duurde maaar één uur. In het winkelcentrum konden we op grote schermen voetbal kijken. Spanje speelde tegen Rusland. Na veel spanning, verlenging en penalty's hebben ze helaas verloren. Ik voelde letterlijk de sfeer veranderen... Van een positieve sfeer ging het naar een sombere sfeer. Dat mocht echter voor ons de pret niet drukken. We zijn voor Melissa haar neefje nog even de Disneystore ingeweest en daarna weer met een taxi terug naat het hotel gegaan.

WMVE6520Op maandag hadden we het stadion van Real Madrid, Santiago Bernabéu, gepland staan. Zondag hadden we de kaarten al gekocht. We hebben het hele stadion gezien van top tot teen. Ik moet wel eerlijk zijn met jullie... Camp Nou in Barcalona vind ik persoonlijk mooier! Na een ochtend door het stadion gelopen te hebben bleef de middag nog over. Na weer lang denken hebben we besloten naar museo de cera te gaan. Dit is een museum met allemaal waxen beelden. Het is te vergelijken met Madam Tussaude in Amsterdam. Weer eerlijk... De beelden zagen er allemaal heel nep uit. Ook waren er beelden van gespieste mensen te zien. Ik stond vol verbazing daar naar te kijken... Hoe kan zoiets nou leuk zijn voor kleine kinderen... Aan het eind was er een soort achtbaan met nog meerdere beelden en een simulator. Zo hebben we ook de maandag weer gevuld.

Op dinsdag hadden we om 15:25 uur de trein terug. 's Ochtends hebben we het bekende Parque del Retiro bezocht en zijn we rustig naar het station gelopen. Daar hebben we lekker gelunched en toen weer met de trein naar Alicante.

Vandaag zijn we hier in huis druk bezig met opruimen en inpakken want morgen ga ik alweer naar huis! Tussendoor gaan we ook nog even van de zon genieten en vanavond uiteraard lekker uiteten en nog wat cocktailtjes drinken!

5 maanden (22 weken) verder en dan is zomaar het avontuur ineens voorbij... In deze weken heb ik stage en alle opdrachten met een goed afgerond. Ik heb vele dingen meegemaakt, leuke dingen en minder leuke dingen. Ik heb mezelf beter leren kennen en en een hoop andere dingen geleerd. Nu is het dan toch echt voorbij. Morgen (5 juli 2018) vlieg ik om 9:35 uur weer naar huis en ga ik ein-de-lijk mijn familie en al mijn vrienden en vriendinnen weer zien!

Mijn allerlaatste blog zit erop... Bedankt allemaal voor het lezen van mijn blog, voor alle lieve berichtjes die ik gekregen heb en voor alle steun en vertrouwen!

Lots of love xxxxxxxxx

Anniek

1. Oma rook:
    4 juli 2018
    Wat heerlijk dat je zo terug kan kijken op een groot avondtuur.Wat heb je het goed gedaan.😍😍😍😍😘😘😘😘
  2. Janny Oorebeek:
    Welkom in Nederland.
  3. Papa:
    4 juli 2018
    Jammer dat het je laatste blog is, ik heb ze allemaal gelezen! Goede reis morgen naar huis. Voor vanavond nog even lekker genieten❗️😘