Weekje er tussen uit!

1 mei 2018 - Almoradí, Spanje

Afgelopen week had ik een weekje vakantie. Eerst een weekendje met een van mijn beste vriendinnetjes, daarna een weekje met paps, mams en Jarno.

VOEA2439Charlotte kwam onverwachts een weekendje langs. Wat was dat een verrassing zeg! Ze had om mij op te vrolijken spontaan een vliegticket geboekt en landde vrijdag 20 april om 9:30 uur in Alicante. Ik heb haar daar opgehaald en we zijn met de bus Alicante in gegaan. Daar hadden we afgesproken met 2 meiden die ik op de campusweek heb leren kennen. Deze dag hebben we met zijn 4en doorgedracht. Winkel in, winkel uit. Drankje hier, drankje daar. We hebben genoten! Deze avond gingen we uit en Char was 's nachts (de volgende dag (21-04-2018)) jarig, dus dubbel feest! We hebben gedanst, drankjes gedronken, mensen ontmoet en echt haar verjaardag gevierd. We lagen om 5:00 uur pas in bed haha! Helaas waren we de volgende ochtend weer erg vroeg wakker... We hebben ontbeten in het hotel en zijn de stad weer in gegaan. Weer winkel in en winkel uit. We zijn naar 2 grote winkelcentra's in Alicante geweest en we hebben zelfs een Spaanse film in de bioscoop gezien. Een erg geslaagde verjaardag vond Char! Zondag zou het enorm lekker weer worden. Eenmaal op het strand aangekomen waaide het enorm hard. Erg jammer want we hadden echt mega bruin kunnen worden... Van het strand zijn we naar Castillo de Santa Bárbara gegaan. Voor de 3e keer ben ik daar opgeweest. Het uitzicht is nogsteeds prachtig. Daarna zijn we rechtsomkeer naar het hotel gegaan. Daar even gezeten en ons omgekleed want het was alweer Char haar laatste avond. We zijn heerlijk uiteten geweest en hebben karaoke gezongen. Echt uitgaan zat er helaas niet in aangezien het zondag was. En zo kwam dat weekend aan zijn eind.

Maandag (23-04-2018) stonden we om 13:00 uur weer op het vliegveld om paps, mams, en Jar op te wachten. Na 12 weken ging ik hun eindelijk weer zien! Toen paps, mams, en Jar er net waren moest Charlotte helaas alweer door de douane... Ze ging weer terug naar Nederland. We hebben gezwaaid tot we elkaar niet meer zagen...

Lieve Charlotte, ik kan het niet vaak genoeg zeggen... Bedankt dat je dit weekend speciaal voor mij naar Alicante toe gekomen bent! ❤  Het was echt een topweekend, één om niet te vergeten!

RPDU7556Net nadat Char weg was hebben we eerst een hapje gegeten, daarna de auto gehaald (wat een monster was dat zeg!) en toen op naar Rojales. Paps en mams hadden daar een appartementje geboekt voor deze week. Wat een mooi appartementje was het zeg! Ik heb deze week heel de week bij hun geslapen. De eerste dag dat ze er waren was zo om! We moesten nog boodschappen doen en even langs mijn huisje om spullen op te halen. Afgelopen week zat het weer helaas niet heel erg mee.

We hebben alle weer soorten gezien. Maar dat mocht de pret zeker niet drukken. Dinsdag gingen we pas tegen een uur op 13 weg omdat ik eerst in Almo een gesprek had met mijn begeleider. Daarna ben ik in Almo nog naar de Spaanse kapper geweest (voor maar 5 euro!!!). We zijn  in de middag naar La Zenia toe gereden. Eerst hebben we een kijkje op het strand genomen. Daarna zijn we naar de boulevard gereden. Dit was geen boulevard zoals wij kennen, dichtbij het strand met allemaal eettentjes en winkeltjes. Het is een enorm winkelcentrum met van alles en nog wat qua winkels en verdwalen doe je er zo. We zijn opzoek geweest naar maar één winkel. Levi's. Jarno is er helemaal gek van en uiteraard zat die winkel nou net daar in het winkelcentrum! Zo gelukkig als Jarno maar zijn kan met zijn nieuwe shirtjes zijn we weer terug gegaan naar het huisje.

EONW6881Woensdag hadden we vele twijfels. In heel de omgeving regende het. Tja... Wat doe je dan... We zijn uiteindelijk naar Valencia gereden. We waren er pas laat en hebben daarom niet veel kunnen zien maar wat we gezien hebben was erg mooi! 'S avonds hebben we gezellig met het gezin een spelletje gespeeld. Klaverjassen is ons ding in de vakantie en het liefst zo vaak mogelijk.

Donderdag brachten we door in Alicante. Voor de !4e! keer het kasteel opgeweest. Alle straatjes en winkels laten zien en bij de haven gezeten. Op de terug weg naar Rojales zijn we nog bij palmentuin gestopt. Deze ligt net buiten Alicante. Het is een groot prak met vele palmen, cactussen en watervallen.

Na regen komt zonneschijn zeggen ze altijd en dat was in dit geval echt zo. Vrijdag was het maar liefst 27 graden! Daarom wilde we deze dag aan het strand doorbrengen. Helaas waaide het hard en was de wind erg koud. We hebben op een terrasje gezeten en zijn daar flink verkleurd! Rood dat mijn armen waren en pijn dat ze deden... Toch nog verkleurd deze week haha! Nadat we heerlijk gegeten hebben zijn we terug naar het huisje gegaan. In het park waar het huisje zich bevond zaten 3 zwembaden. De rest van de middag hebben we daar doorgebracht. Helaas kwamen er al gauw wolken en werd het frisjes dus zijn we maar naar binnen gegaan. Aangezien onze Willem jarig was deze dag zijn we 's avonds heerlijk uiteten geweest!

Voor zaterdag hadden we een grote planning. We gingen naar Beniorm. Ik heb daar de mooie plekjes laten zien. Helaas hadden we niet heel veel tijd om door Benidorm heen te struinen want er stond wat anders op de planning.IMG_4319 Mundomar. We gingen met dolfijnen zwemmen! Ik kan weer iets van mijn bucketlist afkruisen. Wat was dat gaaf zeg en wat zijn het mooie dieren! Deze dag, de laatste avond, hebben we afgesloten met nog een gezellig potje klaverjassen met elkaar!

RYNB0286En toen was de laatste dag alweer aangebroken. Zondag 29 april 2018. De dag dat paps, mams en Jar weer terug gingen vliegen. Ze vlogen pas 's avonds dus we hadden nog een hele dag. Of nouja, hele dag is niet helemaal waar aangezien we de hele ochtend bezig zijn geweest met inpakken en opruimen. Nadat we hadden uitgecheckt zijn we even wezen gluren bij het roze meer in Torrevieja. De zon stond er fel op dus het water was echt knalroze! Daarna zijn we weer (voor niks) naar La Zenia Boulevard gereden. Op de site stond dat de winkels open waren. Toen we daar aankwamen bleek dat alle restaurantjes open waren maar de winkels gesloten. Pech... Dus terug gereden naar Torrevieja. We hebben over de boulevard gelopen. Hier hebben we onze laatste lunch gegeten met elkaar op een terrasje waar ik al meerdere malen erg lekker gegeten had! Gelukkig vonden paps, mams en Jarno het ook erg lekker! En toen was het weer tijd om mij af te zetten in Almo. Eerst nog even wat spullen bij elkaar geraapt en meegegeven aan paps en mams. Daarna afscheid van elkaar genomen. Hun weer op naar het vliegveld en ik al mijn zooi opruimen ejvan de afgelopen week.

Ondertussen ben ik hier vandaag 13 weken precies. De tijd gaat enorm hard! Over 9 dagen komt Sanne alweer een weekendje. In tussentijd mag ik weer hard aan het werk op stage!

Lots of love,

Anniek

1. Oma rook:
    1 mei 2018
    Nou dat waren weer een paar heerlijke dagen. Het beste ermee.
  2. Oma rook:
    1 mei 2018
    Ik heb bij je vader en moeder de foto,s gezien.
    prachtig ,een leuke week geweest met als hoogte punt de dolfijnen.het schiet al op je heb er je langste tijd opzitten.
    veel plezier nog en een dikke kus.
  3. Papa:
    1 mei 2018
    Het was weer héérlijk in Spanje met z’n 4-en. Veel gezien en meegemaakt. De topper was toch wel in het ijskoude water met de dolfijnen. 🐬🐬😘