Vertrek, vlucht en aankomst

30 januari 2018 - Almoradí, Spanje

Het was een vroegertje vanmorgen.  Om 4:45u stapte mijn ouders, broertje, vriend, beste vriendin en ik in de auto op naar Rotterdam The Huage Airport.

Wat 1 koffer afgeven was voor in het ruim werden er uiteindelijk 2... Het vliegtuig was overvol geboekt waardoor mijn handbagagekoffer ook het ruim in moest. Dus hop in de rij laptop en alle belangrijke dingen uit mijn koffer en een tas in.

Afscheid. Nog moeilijk om over na te denken. Het afscheid duurde niet heel lang. Met een lach en een traan heb ik mijn ouders, broertje, vriend en beste vriendin daar achter gelaten. Het avontuur was nu dan toch echt begonnen.

Eenmaal door de douane een heerlijke cappuccino op met een smoothie en een lekker broodje. Ik moest tenslotte wachten tot 6:55u om te boarden.

Na een uur gewacht te hebben gingen we dan eindelijk om 6:55u boarden. Met een bus werden we naar het vliegtuig gebracht.

Toen ik in het vliegtuig zat werd de spanning die ik de hele ochtend al bij me droeg een stuk minder. Het vliegtuig kwam in beweging en weg was ik van de Nederlandse grond.

Na een mooie vlucht, zo'n 12km boven de aarde, met een dikke stapel wolken, daarboven de zon, een lachende peuter voor me en een gezellig echtpaar naast mij landde ik om 9:55u op de Spaanse grond.

Met mevrouw van het echtpaar heb ik de heenreis veel gepraat. Ze wachtte op mij met uitstappen en liep met mij mee naar de hal waar ik mijn koffers op moest wachten.

Na daar minimaal een kwartier (ik heb de tijd niet bijgehouden) over gedaan te hebben (de band stopte er even mee), kon ik opzoek naar Laura die mij op kwam halen. Ze stond daar en zwaaide naar me.

Op naar het huisje! Een halfuur later arriveerde we in Almoradí, het dorpje waar ik de komende 5 maanden woon. Ik kreeg een rondleiding door mijn huisje, alle regels werden doorgesproken en toen werd ik alleen achter gelaten.

Tja... Wat doe je dan? Kamer kiezen, uitpakken, boodschappen doen en verder lekker een dagje niks! Even bijkomen van de vroege ochtend, de reis en alles wat er vandaag gebeurd is.

Vanaf morgen komt mijn huisgenoot. Hopelijk is het hier dan iets minder stil haha!

Lots of love,

Anniek

1. Miranda van Ginkel:
    30 januari 2018
    Heel erg veel succes en natuurlijk plezier en je kan het
  2. Quinty:
    Super leuk Anniek!

Heel veel plezier!! 😊
  3. Oma rook:
    30 januari 2018
    Hallo Anniek IK ben nu al benieuwd naar het vervolg leuk geschreven.
  4. Oma rook:
    30 januari 2018
    Ik ben benieuwd naar het vervolg, leuke weergave van je reis.
  5. Jolanda van de Lagemaat:
    30 januari 2018
    Je gaat vast een supertijd tegemoet! Geniet van deze bijzondere tijd met veel inspiratie! We houden contact!
  6. Brenda:
    30 januari 2018
    Als je deze studie toch niks vindt kan je altijd nog collums gaan schrijven!
  7. Bianca:
    30 januari 2018
    Leuk geschreven meid, geniet er met volle teugen van 😊
  8. Gerard Sluiter:
    30 januari 2018
    Leuk om het zo te kunnen volgen, geniet er van! 😜
  9. Oma rook:
    1 februari 2018
    2x opa kan niet hé er was er één van mij bij.jij denkt natuurlijk ik hoor niets van ons.
    Gaat het goed???💋💋💋💋