Inspectie en meer

17 april 2018 - Almoradí, Spanje

Hallo allemaal,

Dat is alweer een tijdje geleden zeg! De afgelopen weken gingen weer erg snel. Druk met stage, leuke dingen gedaan en van de zon genoten. Ook heb ik in deze weken een hele grote tegenslag gehad maar dat terzijde.

Laat ik eerst eens beginnen over de leuke dingen. Wisten jullie dat roze water echt bestaat? Ik geloofde mijn ogen niet toen ik het zag, zo enorm roze dat het was! Het roze meerHet water bevindt zich in een natuurpark in Torrevieja. Om er te komen eerst een stukje lopen door smalle weggetjes met dode planten (of ze horen er zo uit te zien) er om heen. Daarna een plekje vinden om te gaan liggen. We waren er niet als enige maar druk was het ook zeker niet. Mensen die zich insmeerde met modder en zich vervolgens afspoelde in het water, die waren er wel! Vreemd om te zien zeg. We hebben het ook zeker niet na gedaan hahah. Door de enorme hoeveelheid zout in het water lag er langs de oever veel zout en het glitterde alle kanten op. Ook konden we heel goed op het water drijven. Nooit gedacht dat zout sterk genoeg is om een mens op te tillen! En toch echt heb ik op het water gedreven. Mijn huisgenoot en ik hebben een hele middag aan dat water in de felle zon doorgebracht. En je kan het natuurlijk wel raden... Anniek was verbrand... Een rood hoofd dat ik had... ik leek wel een tomaat zo rood!

Even zwaaien naar de bootUiteraard is dat niet het enige wat we gedaan hebben. We hebben namelijk geparasaild! Dit was zo enorm gaaf! Helaas hadden we veel bewolking toen we het gingen doen maar dat mocht de pret niet drukken. Er stond genoeg wind die dag dus hebben we heerlijk even uitgewaaid! We konden over heel Torrevieja heen kijkenen wat was dat mooi zeg! (Alweer de plaats Torrevieja in mijn blog... Dat komt omdat er hier in Almoradí niks te doen is. Zelfs uitgaan is hier niet mogelijk...) Ik moet wel eerlijk zeggen dat 15 minuten zo in de lucht hangen meer dan genoeg is. Op een gegeven moment begonnen de materialen waar we aan hingen te kraken waardoor het enorm spannend werd. Ik was blij toen ik weer op de boot landde, al had ik verwacht de zee in te gaan doordat we met de wind mee geblazen werden hahah!

Nu even iets anders... Ook hier in Spanje komt de inspectie langs. En dat heb ik in 5 weken tijd al 3 keer meegemaakt. Nu denk je bij jezelf 3 keer in 5 weken!? Ja echt, 3 keer in 5 weken. De eerste keer was gepland. Iedereen wist er vanaf en nog ging het zo enorm fout. Paniek en stress was bij iedere collega goed van hun gezichten af te lezen. Ook werden de verpleegkundige waar ik mee stond niet zo aardig en gezellig meer. Er kwamen veel fouten naar voren al weet ik niet wat want ik moest gewoon mijn dagelijkse taken uitvoeren. Toen de inspectie weg was, was iedereen aan het zuchten, steunen en kreunen. Wat was ik blij dat ik toen naar huis mocht zeg! Dat hebben we ook weer gehad dacht ik bij mezelf. Maar nee... 4 weken later stonden ze onverwachts weer op de stoep. En toen was het helemaal drama. Nog slechter dan slecht. Medicatie die achter dubbelslot moet, zat gewoon helemaal niet op slot, er werd onhygiënisch gewerkt, iedereen begon zich als bitch (sorry voor de woordkeuze) te gedragen in de hoop dat alles er beter op werd. Pech hadden ze want dat is goed mislukt en kwam de inspectie 5 dagen later weer. Dit keer wel weer gepland. Iedereen was er rustig onder en dacht dat dit een echte goede zou zijn! Maar weer helaas... de inspectie ontdekte fouten die in de nachtdiensten gemaakt zijn. Dus voor de 3e keer een slechte beoordeling. Op zo'n moment vraag ik mij dan af: 'Waarom doen ze er niks mee?/Waarom vallen ze in hun oude patroon terug?' Jammer genoeg weet ik het antwoord hier niet op. Ik durf bijna te wedden dat de inspectie binnen nu en zoveel tijd weer op de stoep staat in de hoop dat er verbetering is. Wat is alles eigenlijk slecht hier vergeleken met wat we in Nederland allemaal kennen...

Zo, dit was hem dan weer. Veel bijzonders op stage is er niet. Om eerlijk te zijn ben ik voor mijn gevoel uitgeleerd hier en elke dag doen we hetzelfde qua werk...

Ik heb trouwens nog wel 1 dingetje om te delen. Eigenlijk 2 zelfs! Aangezien ik deze week (de week van 15 april) een enorme tegenslag heb gehad en hier enorm veel moeite mee heb om het te verwerken en los te laten (verder ga ik hier niet op in) heeft een vriendinnetje van mij vliegtickets geboekt en komt ze a.s. vrijdag (20-04-2017) 4 dagen bij mij langs om mij op te vrolijken (het 1e dingetje)! Hoe lief is dat! En Charlotte is ook nog eens jarig die zaterdag (21-04-2018) wat we uiteraard groots gaan vieren hier! Wanneer zij maandag (23-04-2018) helaas weer vertrekt naar Nederland, zijn mijn ouders al hier (het 2e dingetje), dus dubbel vakantie en dubbel feest! Een heerlijke week om naar uit te kijken!

Dan was dit het toch echt wel weer voor deze keer!

Lots of love,

Anniek

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Brenda:
    17 april 2018
    Whoow, dus t hoort toch beter te gaan dan ze voordoen! Belangrijk hoor dat t allemaal goed gaat. Nou veel plezier de komende week!😘
  2. Mama:
    17 april 2018
    Wat een super verhaal en ja char heeft je verrast hihih het komt goed niek. Ene tot maandag❤️😘
  3. Oma rook:
    17 april 2018
    Weer een leuk verslag en er komt nog meer leuks heb ik gelezen.
    Geniet er maar van en alles komt goed.💋💋💋💋
  4. Amy:
    17 april 2018
    Laat je niet van je stuk brengen, lekker blijven genieten, maar je maar een Keer mee, veel succes meid 😘👭
  5. Opa Piet:
    18 april 2018
    Nou het is weer een enerverend verslag, leuk om te lezen.
    Het beste, geniet er van en een dikke kus van je opa Piet.
  6. Greet:
    22 april 2018
    Ha Anniek, leuk weer om te lezen! Geniet ervan komende week met je ouders en je broer. x